Related MA

Alvanoudi Angeliki, 2005. The Contribution of Feminist Deconstruction Theories to the Understanding of the Relationship Between Language and Gender. Department of Linguistics, School of Philology (supervisor Th.-S. Pavlidou).

Angeli Angeliki. Η εξέλιξη της γυναικείας εκπαίδευσης στην Ελλάδα από το 1929 έως το 1985: συζήτηση – προτάσεις – νομοθετικές ρυθμίσεις. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Anthipatopoulou Maria. Η ανάλυση του Παιδικού Περιοδικού τύπου κατά το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα με την οπτική του Φύλου: Φιλόστοργος Μήτηρ (1862-1866), Εφημερίς των Παίδων (1868-1893). MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Antonopoulou Zoi-Marina. Γυναίκες σε διευθυντικές θέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Archakis Argiris, 1992. The Phenomenon of Interruption in Classroom Interaction and Gender Differentiation. Department of Linguistics, School of Philology (supervisor Th.-S. Pavlidou).

Avramidou Vasiliki. Η διάσταση του φύλου στην αρθρογραφία των παιδαγωγικών περιοδικών του 19ου αιώνα. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Choursoutoglou Vasileios. Η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα φύλου με βάση κείμενα του Ο.Η.Ε. και της Ευρωπαϊκής Ένωσης: παρουσίαση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Dalakoura Katerina, 1997. Το Κεντρικό Παρθεναγωγείο Θεσσαλονίκης (1854-1914). Μια πρώτη προσέγγιση της εκπαίδευσης των θηλέων στη Θεσσαλονίκη κατά το β' μισό του 19ου αιώνα. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Delaki Maria. Η γυναικεία εκπαίδευση στην Κρήτη από τις αρχές του 19ου αιώνα έως την Ένωση με το επίσημο Ελληνικό Κράτος (1913). MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Ellinidou Stella, 2004. 'A Laying on of Hands': Black Women Writers Exploring Female Bonding in African American Communities. School of English Language and Philology (supervisor D. Pastourmatzi).

Foutzitzi Maria, 2004. The Supernatural and the 'Other' in African American Women's  Fiction of the Twentieth Century. Department of English Literature, School of English Language and Literature (supervisor D. Pastourmatzi).

Gappa Sotiria. Η ευρωπαϊκή και εθνική πολιτική για την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση: Ευρωπαϊκά Προγράμματα στην ελληνική εκπαίδευση από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”.Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Ioannou Katerina. Η κοινωνική - εξελικτική θεωρία του Herbert Spencer (κοινωνικός δαρβινισμός) και η εκπαίδευση των γυναικών. Επιδράσεις στην ελληνική παιδαγωγική θεωρία και πράξη κατά το τέλος του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Karamitrou Fotini. Οι παιδαγωγικές και γλωσσικές απόψεις της Πηνελόπης Δέλτα. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Karolidou Sophia, 2001. Γυναικεία αγωγή και εκπαίδευση. Διαστάσεις του σχετικού προβληματισμού στους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού και Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Kavouni Rodi. Η αντίληψη της έννοιας της φροντίδας από τις νηπιαγωγούς. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Kokogiannis Kostas. Φεμινιστική Παιδαγωγική: Η ανάδυση και η εξελικτική μετασχηματιστικά πορεία της. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Kontorepanidou Georgia. Η διάσταση του φύλου και η παρουσία των γυναικών στην αρθρογραφία των παιδαγωγικών περιοδικών του α΄ μισού του 20ού αιώνα.MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Kotampitsi Maria, 2005. The Idea of Beauty and its Redefinition as a Fluid Field of the Female Body in Toni Morrison’s 'The Bluest Eye, Tar Baby, and Jazz ’. Department of English Literature and Culture, School of English Language and Philology (supervisor K. Kitsi-Mytakou).

Koumandraki Eirini. Η έμφυλη διάσταση της σχολικής επίδοσης: Μελέτη περίπτωσης. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Koutmeridou Marianthi. Διάσταση του φύλου στην εκπαίδευση (1974- 2004). Γυναίκες ακαδημαϊκοί. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Krack Lawrence Christine, 2010. Literature and Human Rights: The Fight Against Gender and Racial Discrimination in the Fiction of Buchi Emecheta and Caryl  Phillips. UNESCO, Aristotle University of Thessaloniki (supervisor D. Pastourmatzi).

Lazaridou Eleni, (in progress). Women and Exile. Department of Medieval and Modern Greek Studies, School of Philology (supervisor M. Mike).

Loari Filomila. Ο Μίλτος Κουντουράς και η παιδαγωγική του σκέψη και δράση τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα: Η «Ιερή Τριετία» στο Διδασκαλείο θηλέων Θεσσαλονίκης (1927-1930). MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Logotheti Fotini. Η Ειρήνη Λασκαρίδου και η συμβολή της στην ειδική αγωγή κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα: ο «Οίκος Τυφλών» (1906-1936). MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Mavridou Anastasia. Τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα της Οικιακής Οικονομίας και των νοικοκυριών στα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης από το 1929 μέχρι το 1977. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Papadimitriou Maria, 2009. Explorations of the Posthuman in Octavia E. Butler's  Xenogenesis Trilogy. Department of English Literature, School of English Language and Literature (supervisor D. Pastourmatzi).

Papadimitriou Phani. Η ηθική της φροντίδας και η επαγγελματική ταυτότητα των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας εκπαίδευσης. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Papagiannis Nikolaos, 2004. Masculinities in Postmodern Science Fiction Cinema. Department of English Literature, School of English Language and Literature (supervisor D. Pastourmatzi).

Paraskeva Paraskevi, 2001. Σαπφώ Λεοντιάς (1830-1900): Παιδαγωγικές απόψεις, εκπαιδευτική δράση, κοινωνική παρουσία. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Parlama Giouli, 2010. Τhe Ambiguity of Power in Margaret Atwood’s' The Handmaid’s Tale'. Department of English Literature and Culture, School of English Language and Philology (supervisor K. Kitsi-Mytakou).

Pataki Martha. Η γυναίκα εκπαιδευτικός στα τέλη του 19ου αιώνα, στο μεσοπόλεμο και στο μετεμφύλιο. Προσεγγίσεις μέσα από αυτοβιογραφικά λογοτεχνικά κείμενα. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Perraki Evangelia. Οι παιδαγωγικές απόψεις του Paulo Freire στη Φεμινιστική Παιδαγωγική. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).

Sakareli Elpiniki, 2005. Performing Gender: The Case of Women Politicians in the Context of News Magazines. Department of Linguistics, School of English Language and Philology (supervisor M. Makri-Tsilipakou).

Sotiriou Sophia, 2004. Transforming a 'Rape Culture': American Personal-Trauma  Narratives as Tools of Awakening. Department of English Literature, School of English Language and Literature (supervisor D. Pastourmatzi).

Theodoraki Katerina, 2006. Teachers' of elementary school perceptions about scientistic subjects and professions and gender. Interdepartmental Postgraduate Programme of Studies entitled: 'Training educational/school psychologists to the pedagogy of gender equality’, School of Psychology (supervisor: V. Deliyianni.)

Topsakal Maria,1995. The Influence of the Grammatical Gender on the Perception of Gender in Modern Greek: Comparison with German and English. Department of Linguistics, School of Philology (supervisor Th.-S. Pavlidou).

Zimvrakaki Phani, 1998. Critical Discourse Analysis: The Promotion of Pharmaceutical Products. Department of Linguistics, School of Philology (supervisor Th.-S. Pavlidou).

Vagionaki Maria. Φεμινιστικά γυναικεία έντυπα (1975- 2000): ιδεολογικοί προσανατολισμοί και εκπαιδευτικές αντανακλάσεις. MA Programme  “Education on gender equality: promoting equality ideologies in the educational process”. Department of Pedagogy, School of Philosophy and Pedagogy (supervisor S. Ziogou-Karastergiou).